perjantai 26. elokuuta 2016

Kotiäidin Biisikärpänen

Luulin aina ennen, että lapsiperheissä lauletaan lähinnä lastenlauluja. No. Siinä vaiheessa kun Tuomas Veturin tai Postimies Paten tunnusmusiikki on soinut päässä tauotta yli vuorokauden, on valmis hyppäämään parvekkeelta. Tai kuuntelemaan Kikkaa, mikä on ehkä vielä pahempaa.

Mutta hämmentävän suuri osa korvamadoista on aikuisten biisejä, jotka ovat kokeneet metamorfoosin. Joko äkkiä tajuan sanat täysin uudella tavalla tai sitten ne sanoittuvat päässä elämäntilanteeseen sopivaksi. Näin ikään.

Matti ja Teppo: Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy.
-> Minä tunnen kuinka vaippa vaihtuu.

Miehen innovaatio, kun Ipanaattori2014 oli pariviikkoinen. Aivan killeriversio. Harkitsen, että vinkkaisin Turun toivoille tästä. Eiköhän heidän vakiokuulijakuntansa rupea kohta olemaan taas uudestaan vaipankäyttäjiä, joten tällä voitaisiin saada paljon lisää soittoaikaa.

Matti ja Teppo: Kaiken takana on nainen/jota ihanasti rakastaa.
-> Korvan takana on puuroo / joka ihanasti kutittaa.
Jokaisen iltapesun pelastaja. Ei lisättävää.

Samuli Edelmann ja Sani: Tuhannen yötä kanssasi valvon.
En tiennyt, että tämä biisi kertoi vauva-ajasta. Nyt tiedän.

Järjen veit ja minusta orjan teit. 
Ditto.

Nylon Beat: Seksi vie ja taksi tuo
-> Sähkö vie ja sähkö tuo
Tätä tulee hyräiltyä, kun polkee sähköpyörällä kersa lastenistuimessa. Se tunne, kun pitkällä suoralla ohittaa kokovartalokondomiin pukeutuneen keski-ikäisen miesmaastopyöräilijän, sillä elää monta päivää. 

Ja viimeisenä biisi, joka kertoo tekijöidensä mielestä varmaan jostain muusta, mutta oikeasti se kertoo ensimmäisistä hetkistä vastasyntyneen kanssa. 

Teleks: Tuulilasin nurkkaan

Kipua
pelkää en, siedän sitä, tiedän sen
vaan kun katson sua, mä olen tyttö hiljainen
kietoa tahdon sinut vällyihini nukkumaan
ettei sulle tulis kylmä enää milloinkaan.